Δευτέρα, 2 Μαΐου 2016

Προκύρηξη Διευθυντών Ι.Ε.Κ. - Σ.Δ.Ε.

 

Την Τετάρτη 20 Απριλίου 2016 δημοσιεύτηκαν οι προκυρήξεις για θέσεις Διευθυντών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) (https://goo.gl/9xOEaN) και Διευθυντών Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) (http://goo.gl/EnkXfi). Συγκρίνοντάς τις με τις αμέσως προηγούμενες χρονικά, του Σεπτεμβρίου 2015 (ΙΕΚ - https://goo.gl/wbzd5f και ΣΔΕ - http://goo.gl/a4UEsA αντίστοιχα), παρατηρούμε ότι έχει αλλάξει η μοριοδότηση, ενώ οι δύο αποφάσεις – προκυρήξεις βασίζονται στην ίδια ακριβώς νομοθεσία! Η μόνη αλλαγή είναι του Γενικού Γραμματέα Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς, ο οποίος σε όλες τις περιπτώσεις με εντολή του εκάστοτε Υπουργού μοριοδοτεί κατά το δοκούν τις θέσεις ευθύνης που έχει στην εποπτεία του. Εύλογο το ερώτημα, με ποιά κριτήρια άραγε λαμβάνεται η απόφαση μεταβολής των κριτηρίων επιλογής κάθε φορά;

Η κατάφωρη αδικία σε βάρος των εκπαιδευτικών Πληροφορικής στις κρίσεις σε θέσεις ευθύνης συνεχίζεται και στις δύο αυτές προκυρήξεις, μέσω της μοριοδότησης ΤΠΕ Α' επιπέδου ή πιστοποίησης γνώσης Η/Υ κατά ΑΣΕΠ. Για όσους δεν γνωρίζουν, η γνώση ΤΠΕ Α' επιπέδου είναι μια πιστοποίηση του Υπουργείου Παιδείας για εκπαιδευτικούς σε Word, Excel, Internet, μετά από σεμινάρια 48 ωρών που τους δίδασκαν (συνήθως) εκπαιδευτικοί Πληροφορικής την προηγούμενη δεκαετία. Στους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής ουδέποτε επετράπη να συμμετέχουν ως εξεταζόμενοι, αφού θεωρήθηκε ότι κατέχουν τη γνώση αυτή και ήταν συνήθως και οι επιμορφωτές των άλλων κλάδων. Η γνώση αυτή αναγνωρίζεται και με την πιστοποίηση γνώσης Η/Υ κατά ΑΣΕΠ, δηλαδή είτε με πιστοποίηση τύπου ECDL, ή βεβαιώσεις από τμήματα τριτοβάθμιας ότι έχουν παρακολουθήσει έστω 4 μαθήματα με Η/Υ ή κατέχουν πτυχία τμημάτων Πληροφορικής. Προφανώς οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής, που έχουν πτυχίο Πληροφορικής τριτοβάθμιας, βάσει ΑΣΕΠ έχουν την πιστοποίηση βασικής γνώσης Η/Υ.

Στην κατηγορία αυτή ο ΓΓ αποφασίζει να δώσει 3 (!) ολόκληρα μόρια, όταν ένα μεταπτυχιακό ειδικότητας μοριοδοτείται με 4 μόρια, ενώ η άριστη γνώση 2 ξένων γλωσσών μοριοδοτείται συνολικά με 3 μόρια. Δεν φτάνει αυτό, αλλά στο σημείο αυτό ο ΓΓ θυμάται ότι υπάρχει νομοθεσία και αποφασίζει να μην μοριοδοτηθούν οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής βασιζόμενος στον νόμο 4327/2015 για την επιλογή Διευθυντών (όπου οι ΤΠΕ Α' επιπέδου παίρνουν 0.5 μόρια όμως κι όχι 3 που αποφασίζει να δώσει) κι ενώ αποδέχεται την πιστοποίηση γνώσης Η/Υ κατά ΑΣΕΠ για όλους τους υποψηφίους, για τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής δεν την αποδέχεται. Έτσι, ένας εκπαιδευτικός, πτυχιούχος τμήματος Πληροφορικής, συγκρινόμενος με έναν οποιοδήποτε άλλο συνάδελφό του, υπολείπεται 3 μόρια εξ' ορισμού στις κρίσεις Διευθυντών. Αν όμως ο Πληροφορικός έχει διοριστεί με το ίδιο πτυχίο σε άλλο κλάδο (π.χ. ΠΕ12.06 Ηλεκτρονικών Μηχανικών με πτυχίο Ηλεκτρονικού Μηχανικού και Μηχανικού Η/Υ) αντί του ΠΕ19, του αναγνωρίζονται κανονικά όλα τα μόρια. Αν θυμηθούμε και την πρόσφατη ιστορία όσον αφορά την απόδειξη γνώσης Τ.Π.Ε. από τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής (http://goo.gl/vFmeU7) φαίνεται ότι υπάρχει από την πλευρά του υπουργείου μια συνεχής προσπάθεια υποβάθμισης του κλάδου.

Στην εποχή μας δεν νοείται να μιλάμε για Διοίκηση της εκπαίδευσης και θέσεις ευθύνης χωρίς βασική γνώση Η/Υ. Θα πρέπει λοιπόν να γίνει υποχρεωτική η γνώση χρήσης Η/Υ κι όχι μοριοδοτούμενη (είχε νομοθετηθεί στον Ν. 3848/2010 αλλά ουδέποτε πρόλαβε να τεθεί σε εφαρμογή).

Οι εν λόγω προκυρήξεις γενικότερα προχωρούν σε αυθαίρετες μοριοδοτήσεις και αποφάσεις υποστήριξης μέσω της μοριοδότησης συγκεκριμένων κατηγοριών εκπαιδευτικών. Έτσι, παρατηρούμε ακόμα ότι το 2ο πτυχίο μετράει περισσότερο από ότι ένα μεταπτυχιακό, καθώς παίρνει 5 μόρια, ενώ ένα μεταπτυχιακό θα πάρει 4 μόρια. Στη μοριοδότηση των ξένων γλωσσών, η άριστη γνώση μιας ξένης γλώσσας (επίπεδο Γ2) παίρνει 2 μόρια, ενώ η άριστη γνώση μιας δεύτερης ακόμα παίρνει 1 ακόμα μόριο – συνολικά 3 μόρια για άριστη γνώση δύο (2) ξένων γλωσσών. Αν όμως έχει την ατυχία να είναι εκπαιδευτικός π.χ. Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, δεν θα πάρει μόρια άριστης γνώσης της αγγλικής, ακόμα και να έχει κανείς κι άλλο πιστοποιητικό όπως Proficiency (ή κρατική πιστοποίηση Γ2), σύμφωνα με το νομοθέτη.

Επίσης, η επιμόρφωση μοριοδοτείται με 12 μόρια, όταν ένα μεταπτυχιακό κι ένα διδακτορικό μαζί παίρνουν 7 μόρια (ή το μέγιστο 9 μόρια). Άραγε, ποια δομή προσφέρει αυτά τα τόσο υψηλά μοριοδοτούμενα σεμινάρια; Μπορεί να τα κάνει ο καθένας εκπαιδευτικός, προσφέρονται από δημόσιους φορείς, ή μήπως προσφέρονται από ιδιωτικούς οργανισμούς και μόνο επί πληρωμή;

Για να καταλάβουμε όλοι με ποιό τρόπο χρησιμοποιούνται αυτά που βολεύουν, για την αφαίρεση μορίων από συγκεκριμένες ειδικότητες ανατρέχει ο συντάκτης στην αντίστοιχη νομοθεσία για την επιλογή Διευθυντών σχολικών μονάδων (Ν. 4327/2015), αλλά μετά ο ίδιος αγνοεί ότι στον ίδιο νόμο για τις κρίσεις στις θέσεις ευθύνης δεν προβλέπεται συνέντευξη, και ανατρέχει στον προηγούμενο νόμο επιλογής στελεχών (Ν. 3848/2010) που έχει σχεδόν καταργηθεί στο σύνολό του για να ορίσει τη διαδικασία της συνέντευξης!

Μια αναλυτικότερη παρουσίαση-ανάλυση των μοριοδοτήσεων υπάρχει σε δημοσιευμένο άρθρο συναδέλφου [plirankritis.gr].

Θα πρέπει σε αυτή τη χώρα να αποφασίσουμε αν θέλουμε να κρίνουμε για τους τύπους, οπότε πάντα θα βρίσκουμε “παραθυράκια” να παρακάμπτουμε την όποια αξιοκρατία ή για την ουσία, οπότε θα προχωράμε σε ανάδειξη αυτών που πραγματικά μπορούν να προσφέρουν. Οι καθηγητές Πληροφορικής, έχοντας στηρίξει επί δεκαετίες πλέον διοικητικά όλο το φάσμα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θεωρούμε ότι στην εποχή μας είναι απλά απαραίτητο να γνωρίζει κάποιος χρήση Η/Υ, οπότε δεν θα πρέπει να μοριοδοτείται αλλά η βασική γνώση χρήσης Η/Υ να τεθεί ως απαραίτηρο προσό για την κάλυψη οποιασδήποτε διοικητικής θέσης ή θέσης ευθύνης. Το ότι αυτή η γνώση δεν αναγνωρίζεται στους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, είναι απαράδεκτο και αφήνουμε το Υπουργείο Παιδείας στην κρίση των πολιτών και της κοινωνίας, γιατί δυστυχώς μέσα στους διαδρόμους του Υπουργείου φαίνεται να ακούγονται άλλες φωνές.

Τέλος, καλούμε όσους συναδέλφους θίγονται να επικοινωνήσουν με το Σύλλογο και να κινηθούν δικαστικά προς την κατεύθυνση της ακύρωσης των εν λόγω προκυρήξεων.

Ελπίζουμε κάποτε και στο ελληνικό δημόσιο να υπάρξει αξιοκρατία και ισόνομη μεταχείριση των Ελλήνων πολιτών, προς το γενικότερο όφελος όλων μας.

Το ΔΣ του Συλλόγου Καθηγητών Πληροφορικής Ανατολικής Κρήτης
 

Copyright © 2016 Σύλλογος Καθηγητών Πληροφορικής Ανατολικής Κρήτης™

| Published By Blogger Templates | Designed by Templateism | Powered By Blogger